27. května 2023 20:25 zpět

Report ze soustředění

Letošní soustředění lezeckého kroužku nás zavedlo na jih Orlických hor. Základnu jsme měli na Pastvinách v kempu Duha, kde jsme bydleli v budově s jídelnou, kuchyní a terasou. Skvělé místo s hřištěm, pingpongem, houpačkama a dalším. Celkem nás bylo 17 a chatu jsme plně využili.  Ve čtvrtek po vybalení a večeři vyrážíme na krátkou  procházku na hráz přehrady. Ta je nově zrekonstruovaná a s výškou hráze přes 30 metrů skvělou vyhlídkou. Večer se hraje bandminton, pingpong a po setmění karty a jiné hry.

V pátek se přesouváme do Studeneckých skal. Z Vlčkovic od kravína asi 1,5 km do kopce, nás skvěle rozcvičí. Slunce svítí, ale teplo moc není. Řeklo by se skvělá podmínka. Začínáme hned u první skály U Buku. Natahujeme všech pět cest a všichni se snaží co to jde. Materiál se skvělým třením s výškou až 25 metrů. Pak se přesunujeme dál k masivu Vyhlídka, Dívčí skála a Titanic. Starší tahjí cesty a zkoušíme i něco těžšího. Pro začátek nám to stačí a pro změnu vyrážíme na výlet po opevnění, kterého je kolem plno. Krátký okruh kolem pár řopíků a na závěr několik pramenů radonové vody. Po večeři v restauraci Formanka, nedaleko od chaty hrajem hry venku i uvnitř až do večerky.

V sobotu ráno vyrážíme do Jablonného nad Orlicí do sektoru Vlčí tlama. Skála ukrytá v lese kousek za městem je opět parádní. Výška zase přes 20 metrů a celá řada cest rozdílných stylů. Jsou maličko těžší než včera, ale všichni si stím nějak poradí. Musí. Vyhlášená výzva, kdo vyleze tolik cest co mu je let získává zmrzlinu funguje. Na oběd se přesouváme k autům a na odpoledne se přesouváme k Mariánské skále do Mladkova. Třetí navštívený sektor a zsae trochu jiný druh materiálu. Natahujeme asi 7-8 cest a všichni se střídají až do večera. Skvělý den a zmrzlina vanilová s dračím ovocem skvělou tečkou na závěr. Večer patří hrám jako obvykle.

Je neděle a náš výlet končí. Ráno ovšem míříme znovu do Studeneckých skal prozkoumat zbytek věží, které jsme nestihli. Začínáme na Slunečné. ZAjímavá věž nám nabízí 7 cest, tak už skoro ic jiného nestíháme. Ještě dvě na věž Nad ohništěm a už musíme na oběd a balit věci. Ve tři máme hotovo a můžeme vyrazit domů.

A zo říci závěrem? Počasí bylo parádní a to byl základ všeho. Podle dětí nejlepší soustředění co jsme dělali. To je velká pochvala a zároveň závazek do budoucna.